it´s friday, friday !

Hejsan har nu kommit hem från jobbet men ska jobba helg så inget helg firande för mig inte :)
 
 
Ungefär såg en söt liten gris ut som jag döpte till Hopp. 
Nu ska ni få veta varför han heter just Hopp också:)
Det var så att de andra som jobbade höll på att vaccinera, de var då jag träffade honom för första gången. Jag hittade honom springandes i en gång och satte in honom i en box som jag tyckte passade honom. Eftersom jag inte visste vart han hörde hemma eller hur han kommit ut. 
Senare på dagen skulle jag gå in och behandla i samma avdelning när jag kommer in ser jag en liten gris springa runt, jag letar runt överallt men hittar ingen gris.
Jag bryr mig inte mer om det utan börjar att behadla de andra grisarna, efter en stund kommer grisen igen och kikar runt hörnet. Jag går efter den och den står stilla tills precis då jag ska ta den, då springer den vidare in i ett hörn. HAHA fast! men inte försökte den smita istället hoppade den rakt i mot mig. 
Jag satte då in den i en box igen där den passade och fortsatte med mitt, men vem tror ni inte jag ser runt hörnet efter en stund? jo den lila grisen med stånde öron, en ljus rad på ryggen och lite prickig i bak.
Denna gång tar jag den till samma box men lockar den att stanna kvar med lite god mjölk, hur den nu tar sig ut. 
 
Men åter igen efter tio minuter ser jag grisen då tar jag upp den och sätter ner den i boxen igen och kollar så att inget är trasig eller öppet men nejdå. Och den var liten så hoppa över troddde jag inte heller den kunde göra... 
 
Efter en stund kommer grisen och går till boxen brevid mig hoppar in i boxen med ett par jätte stora grisar, går runt lite och sedan hoppar ut igen. Efter detta jag såg tog jag upp grisen och skrev med blå spray färg hopp på ryggen. 
 
Sedan gav jag upp, han fick springa runt bäst han ville. 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0