Svenska nationella på fredag, är ni redo?

Har nationella prov på fredag, känner mig inte alls redo för de. Frågan är om man kan hinna göra så att man känner sig redo på bara två dagar? Jag vet inte det känns tveksamt. 
   Läser ett häfte nu om hur man ska skriva tex är det bra att börja en debatt med en fråga ( i flera år har Lina läst djurvård och är nu inne på sitt sista år, och har klarat de flesta ämnena med mer än godkänd. Tror ni att hon kommer bli en bra djurskötare? ) eller ett påstånde ( Lina kommer att bli en bra djurskötare för hon har läst djurvård i flera år och har fått mer än godkänt i det flesta ämnenna) , eller hur man ska ange källor tex i Lina Nordvalls huvud kan man läsa om hur man blir smart i " Den stora hjärnan" publicerat 21/11-12  på Strömma skolan. Tycker ni att jag har fattat hur man gör? Jag tror jag har gjort de iallafall och blev väldigt sugen på att läsa "Den stora hjärnan". 
   Har dubbel lektion med svenska sen har jag samhällkunskap, lunch + håltimma och sen har jag religionkunskap sedan slutar jag! Funderar även på att gå tillläxhjälpen efterskolan och plugga lite :)
 
 
 
  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0